Hemstädning
Hemstädning för en stressfri livsstil: Boka vår Hemstädningstjänst i Stockholm
- Välj tjänst
- Välj extra tjänster
- Var bor du?
- Välj datum & tid
- Ange information
- Bekräftelse
- Bekräftelse
Välj tjänst
Alla priser anges med RUT-avdrag
Välj tjänst
Alla priser anges med RUT-avdrag
Välj extra tjänster
Var bor du?
Välj datum & tid
Ange information
Bekräftelse
Bekräftelse
Frågor?
Ring 072 009 4409Ren & ordentlig Hemstädning i Stockholm
Låt oss ta hand om ditt hem
Söker du professionell hjälp med städning i Stockholm? Hos oss får du alltid noggrann service med hemstädning och rengöring till ett rimligt pris. Vi skräddarsyr våra tjänster för hemstäd så att de passar dina behov och det är enkelt att boka online på vår hemsida.
Välkommen!
Städhjälp på abonnemang
Den mest populära av våra tjänster för hemstäd är vårt städabonnemang. Vi städar då regelbundet hemma hos dig, till exempel varje eller varannan vecka, och skräddarsyr självfallet vårt arbete så att det passar just dig. Kanske har du särskilda önskemål om vad som ska ingå i din hemstädning? Vi erbjuder även utökad städning som fönsterputsning eller strykning av kläder.
Med Ren Service får du hjälp att frigöra tid, kraft och energi till att njuta av vardagen. Vår duktiga och serviceorienterade personal ser till att du kan känna dig trygg med vår städning. Du får rent och fint hemma utan att du själv behöver oroa dig för damm och smuts!
- INGEN BINDNINGSTID
- ANPASSAT EFTER DIG
- ALLTID FÖRSÄKRAT
- KOLLEKTIVAVTAL
Har du en fråga om våra tjänster? Eller undrar du hur det egentligen funkar med rutavdraget? De flesta frågor och svar kan du hitta på vår F&S sida. Annars är du alltid varmt välkommen att höra av dig till vår kundservice på 072 009 4409 eller [email protected].
DETTA INGÅR I HEMSTÄDNING
Vi utgår från denna checklista och anpassar den efter dina behov. Detta gör att vi håller en kontinuerlig hög kvalitet.
✓ Dammsuga golv
✓ Fukttorka golv
✓ Fukttorka golvlister
✓ Fukttorka dörrkarmar
✓ Damma av hyllor & snickerier
✓ Damma av fria ytor
✓ Damma av täckta ytor
✓ Damma av lampor
✓ Putsa speglar
✓ Damma av möbler
✓ Dammsuga golv
✓ Fukttorka golv
✓ Fukttorka golvlister
✓ Fukttorka dörrkarmar
✓ Damma av hyllor & snickerier
✓ Damma av fria ytor
✓ Damma av täckta ytor
✓ Damma av lampor
✓ Putsa speglar
✓ Damma av möbler
✓ Dammsuga golv
✓ Fukttorka golv
✓ Fukttorka golvlister
✓ Fukttorka dörrkarmar
✓ Damma av hyllor & snickerier
✓ Damma av fria ytor
✓ Damma av täckta ytor
✓ Damma av elektronik
✓ Damma av lampor
✓ Putsa speglar
✓ Damma av möbler
✓ Damma av skrivbord
✓ Damma av tavlor
✓ Dammsuga golv
✓ Fukttorka golv
✓ Fukttorka golvlister
✓ Fukttorka dörrkarmar
✓ Damma av hyllor & snickerier
✓ Damma av fria ytor
✓ Damma av täckta ytor
✓ Damma av lampor
✓ Putsa speglar
✓ Damma av möbler
✓ Dammsuga golv
✓ Fukttorka golv
✓ Fukttorka golvlister
✓ Fukttorka dörrkarmar
✓ Damma av hyllor & snickerier
✓ Damma av fria ytor
✓ Damma av täckta ytor
✓ Damma av elektronik
✓ Damma av lampor
✓ Damma av tavlor
✓ Putsa speglar
✓ Damma av möbler
✓ Damma av skrivbord
✓ Torka sängbord & gavel
✓ Dammsuga golv
✓ Fukttorka golv
✓ Fukttorka golvlister
✓ Fukttorka dörrkarmar
✓ Damma av hyllor & snickerier
✓ Damma av fria ytor
✓ Damma av täckta ytor
✓ Damma av elektronik
✓ Damma av lampor
✓ Putsa speglar
✓ Damma av möbler
✓ Damma av skrivbord
✓ Torka sängbord & gavel
✓ Damma av tavlor
Varför Cleanest ?
Utbildad Personal
Alla våra anställda är utbildade och har fast anställning. För oss är trygghet viktigt och därför omfattas alla av kollektivavtal. Vi har många anställda med svenska som andraspråk och för dem erbjuder vi språkundervisning på jobbet. Vi ser varje individs potential och har intervjuat ett urval av alla dem som gjort karriär hos oss.
Ingen bindningstid
Vår hemstädning eller kontorsstädning har ingen bindningstid. Pausa ditt städabonnemang när du vill, du är alltid välkommen tillbaka när du behöver vår hjälp eller är i behov av service.
Kvalitetsgaranti
Vårt mål är att våra kunder skall vara helt nöjd med våra tjänster och vi ger en nöjd kund garanti, där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt!
Ansvarsförsäkring
Om en olycka skulle vara framme är vi noga med att ha en försäkring som täcker eventuella skador. Såklart är alla våra anställda också fullt försäkrade, både under arbetstid och till och från arbetet.
Vanliga frågor & Svar
98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.
Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.
Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.
Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.
Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns.
Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.
Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse, skurhink med press och vanliga städmaterial såsom allrent, glasputs, köksspray och badrums spray.
Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.
Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.
Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Cleanest kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.
Cleanest är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset.
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.